En helt osannolik dag!

Jösses vilken dag det har varit. Igår gick jag å la mig tidigt då det skulle bli upp tidigt och iväg till flyget och ett soligt Dubai. Det hela började med att lillhjärtat började och kräkas kl 02 på natten…timing…not! Blev således en kaos-morgon där han fick sova kvar så länge som det gick medan jag rusade runt i lägenheten för att packa det sista, pga ….i huvudet så glömdes en del saker. Glömde faktiskt inte passet..denna gång;-)!

Sedan blev det en snabb och kaos-artad överlämning till pappan, optimalt sådär. Så bar det iväg springandes till spårvagnen för att sedan ta flygbussen till Landvetter (vad hände med taxi?). Väl på bussen fick jag veta att jag köpt fel biljetter, de gick till Göteborg city airport istället för Landvetter. Men hallå eller, som tur var löste det sig då Jocke pratat med snälla busschaffören Ulf som löste det åt oss.

Så vi hann alltså med bussen, so far so good. Väl på flyget möttes vi av en inte alltför trevlig och smått aggressiv skylt som sa att Lufthansa hade strejk mellan 05-12, skämtar dom!!! Detta har aldrig någonsin hänt mig, vad händer nu?

Efter en timmes väntande att ens få komma fram till kassan, fick vi som tur var ombokade biljetter till annat flyg senare i eftermiddag. Detta gör att vi istället för att komma fram kl 00 till Dubai så landar vi vid 06, så det blir att sova på planet. Såå himla tur att det gick att lösa, hade ju faktiskt kunna sluta helt annorlunda med helt inställd resa, tvingade att köpa nya biljetter och avboka hotell.

Nåja bara att vända hem till Göteborg och lägenheten igen då. Väl på flygbussen så träffar vi på Ulf igen som känner igen oss från ditresan, han fixar återigen biljetterna som jag lyckats köpa fel.

Hemma i lägenheten igen, känns konstigt då man var så inställd på att få komma iväg. Efter lite slappande så ska jag bara kolla av telefonen….men…VAR ÄR TELEFONEN! Min fina glittriga iphone5..noooooooooo! Den är spårlöst borta! Har inte tappat eller förlagt en telefon på 35 år och så händer det idag…gahhhh! Helt fantastiskt lugna och sansade Jocke säger att vi får börja i rätt ände och ringer hittegodsavdelningen på västtrafik, vad tror ni? Busschaffören Ulf har min telefon, vilken LYCKA! Detta är inte sant! Iväg och hämta telefonen, en flaska Amarone får följa med till Ulf som tack för allt!

Nu ska vi snart iväg på vår andra vända in till Landvetter och det skulle inte förvåna mig om vår vän busschaffören Ulf kör oss även denna gång.

Hoppas nu att resten av dagen och resan flyter på liite mer smidigare…..jösses en helt osannolik dag än så länge och klockan är bara 14:-).

Over and out (for now)

Kommentera

