Tips på goda matmuffins!

I dag gjorde jag dessa smarta matmuffins, perfekta att frysa in och bara värma när man vill ha en snabb lunch eller som mellanmål. Servera gärna en sallad till. Jag gjorde dock på mitt lilla egna sätt och tog kantareller istället för bacon och parmesan (då jag saknade vb = västerbottenost som är den absolut godaste osten som finns!). Receptet är taget ur LCHF för hela familjen skriven av Monique Forslund, en riktigt bra och inspirerande bok. Tycker det är härligt att få hitta lite alternativ till pasta, potatis och vitt mjöl som man äter/får i sig HELA tiden. Dock är jag ingen strikt LCHF-ätare, utan plockar det jag tycker är bra:-).

Kommentera

